Recenze knihy Toulání Šumavou a Pošumavím

Kniha Toulání Šumavou a Pošumavím

Recenze knihy, autorka: Dana Vondrášková na portálu eSeznam.cz

Název knihy: Toulání Šumavou a Pošumavím
Podtitul: S profesionálním průvodcem Josefem Peckou
Autoři: Josef Pecka
Starý most 2018, 288 stran

Josef Pecka (nar. 1960) je velkým znalcem a milovníkem Šumavy, kde nachodil stovky kilometrů také jako profesionální průvodce. Ve své knize s množstvím krásných fotografií, doplněných mapkami nás zve na šedesát sedm lákavých výletů méně známými šumavskými kouty.

Široký záběr toulek, které autor sám prošel či projel - od Všerubského průsmyku až po Vyšší Brod u lipenské nádrže - uspokojí svátečního výletníka, zdatného turistu i vyznavače cykloturistiky. U všech je uvedena trasa, délka, obtížnost, možnosti výhledů, nechybí ani popis zajímavých míst a pamětihodností, které na nich návštěvník pozná. Kromě jejich stručné historie jsou zmíněny i některé zajímavosti či pověsti a rovněž místa v blízkém okolí, která stojí za to vidět. Texty doplňují barevné fotografie navštívených lokalit a autorem kreslené mapky přesně zachycují konkrétní trasy.

Už jen samotné listování knihou čtenáře nadchne a podnítí chuť k návštěvě tajemného Čachrovska, Velhartic, kraje sv. Vintíře, anebo pašerácké stezky ke sv. Jánu. Vydat se můžeme na Kašperk, za Kelty na Sedlo, na Modravské pláně, za zázračnými studánkami, po stopách zaniklých obcí nebo do Hoštic, jež známou filmovou trilogií proslavil zdejší rodák Zdeněk Troška. Zavítáme do Železné Rudy, Kolince, Horažďovic, Zdíkova, Bavorova, do Hořic či na Vítkův kámen, Horskou Kvildu a do dalších malebných oblastí Šumavy.

Zdařilé grafické uspořádání knihy umožňuje snadnou orientaci. Již z obsahu je patrné, jaké výlety je možno podniknout pěšky nebo na kole a rejstřík míst poskytuje rychlý přehled. Výpravná publikace Josefa Pecky, v níž zúročil své hluboké znalosti a obdiv k Šumavě, nadchne všechny milovníky turistiky i půvabného koutu naší země s podmanivým kouzlem a úchvatnou krásou.